Tel.: +36 70 671 7797 - Email: info@taupertszemvizsgalat.hu - ZEISS Vision Center 1139 Budapest, Váci út 81. (Center Point Irodaház)

Mit tegyél, ha mégsem jó a szemüveged?

A szemüvegviselés első napjaiban normális lehet egy kis diszkomfort érzés. De mit tegyél, ha ez nem múlik el? Honnan tudhatod, hogy nem-e a hibásan elkészített szemüveg okozza problémáidat? Mit tegyél ilyenkor?

Honnan tudhatod, hogy nem a szemüvegeddel van-e mégis baj?

Íme egy lista, ami segít eldönteni.

    • Először is gondold végig, hogy a látásvizsgálat és a megrendelés alatt eltöltött idő csak Rólad szólt-e? Azaz kellően alapos volt-e a vizsgálat? Alaposan átbeszéltétek-e a problémáid, az életkörülményeid, ahol majd az új szemüvegednek helyt kell állnia? Jó kezekben érezted-e magad?

    • Ellenőrizd le, hogy mozdulatlan fejtartással abba a távolságba, ahová a szakemberrel megbeszéltétek, élesen látsz-e? Azaz ha közeli szemüveged van, akkor közelre, ha állandó viseletű szemüveged van, akkor legalább 3-4 méterre és attól távolabb élesen látsz-e mindkét szemeddel külön-külön?

    • Én magam a szemüvegmegszokást a következő velem megtörtént eset kapcsán értettem meg jobban:

A kisebbik lányom születése után nem sokkal, almát rágcsálva egyszer csak RECCS! Letört az egyik hátsó fogamból egy jókora darab. Gondolatban végigfutott bennem a lehető legrosszabb: műfogam lesz! Olyan kétségbeesetten léptem be a fogorvosi rendelőbe, mint aki a halálos ítéletének kihirdetésére megy… Kiderült, hogy menthető a fogam, egy kis töméssel pótolható a letört darab. Ezt megúsztam!

Azonban a hazatértem pillanatától heteken keresztül beárnyékolta napjaimat a megjavított fogam. Nem volt kényelmetlen, nem fájt, de más volt. MÁS. Nem olyan, mint azelőtt. Folyton azon kaptam magam, hogy a fogammal voltam elfoglalva, nem pedig a fontos tennivalóimmal. Kb. két héttel később beteg lett a kislányom.

Minden figyelmem az övé lett, és mire meggyógyult, azon kaptam magam: már nem is MÁS, nem is zavaró a fogam. Látod? Nem tettem mást, mint hogy fontosabb dologra helyeztem a figyelmem, a MÁS pedig elmúlt magától. Hozzászoktam.

    • Ha úgy érzed, valóban körültekintő kiszolgálásban volt részed, a látásod is rendben, hagytál is időt magadnak hozzászokni az újhoz, ne félj újra segítséget kérni az optikusodtól. Lehet, hogy csak állítani kell egy kicsit a szemüvegeden.

    • Egy szakember sem tévedhetetlen! Lehet, hogy tényleg elrontott, elírt valamit annak ellenére, hogy valóban teljes szívvel a legjobbat akarta nyújtani.

Középiskolai tanárom, aki egyben ügyfelünk is, korábban rendelt üzletünkben szemüvegeket. Nem is egyet, hanem kettőt. Egy progresszív, más néven multifokális szemüveget, ami minden távolságra éles látást nyújt számára, valamint egy munkaszemüveget. A munkaszemüveg informatika tanárként a közeli és monitor távolságra biztosít számára kényelmes látást. Vagyis … kellett volna, hogy biztosítson.

De ez a szemüvege sem a monitorhoz, sem a papírok olvasásához nem biztosított tiszta, éles látást. Az állandó használatú szemüvege viszont kiváló volt. Ferenc a szokásos csendes nyugalommal adta kezembe a szemüvegét. Hangjában éreztem, hogy nem reklamálni jött, csak megoldást várt a problémára.

 

A Taupert Szemvizsgálat nem csak szemvizsgálat. Jól megfogalmazott értékrendszer köré szervezett leírt üzleti munkatevékenységek sorozatát foglalja magában. Ebben pontról pontra összeszedtük, hogyan derítsük ki, mi lehet az ilyen eset mögött álló probléma és azt hogyan kezeljük.

 

Az ellenőrzés folyamatában meg is lett a hiba. A szemüveg elkészítése volt pontatlan. Elnézést kértem, és azonnal intézkedtem a hibásan beállított lencsék újbóli elkészítéséről.

 

Be kellett vallanom, hibáztunk. Kijavítottuk, és bízom benne, hogy korrekt őszinte hozzáállásunk miatt ügyfelünk a következő alkalommal is bennünket tisztel meg bizalmával.

Egy dolgot ne tegyél!

Ne szaladj másnap egy másik optikushoz! Ha már bizalmat szavaztál annak, akitől megrendelted, legyen még bizalmad ahhoz is, hogy helyre tegyétek a megszokási idő alatt fellépő problémákat.

Sajnos Magyarországon sok iparágban még nem alakult ki etikus vállalkozási kultúra. A versenyt értelmezik félre, ami arról kellene, hogy szóljon, hogy a versenytársak arra helyezik a fókuszukat, hogy hogyan lehetnek jobbak, hogyan tudnak vevőjüknek több értéket, kényelmet, emberibb kiszolgálást, nagyobb szakértelmet adni. Magyarországon gyakran a verseny egymás eltiprását, áskálódást és rosszindulatot jelent.

Ha a Te fejed felett folyik a félreértelmezett verseny, azzal Te is vesztesz. Futkosol fűhöz, fához, mindenki mást mond, alázza az előzőt, a Te problémád pedig még mindig nincs megoldva. Egy idő után pedig már azt sem tudod, kinek higgy, kinél tedd le a voksod.

Ezzel nem azt tanácsolom, hogy ne válts. De az adott helyen fellépő problémát az adott helyen kezeltesd. Mielőtt pedig szakembert választasz, alaposan nézz utána, kire bízod a látásod!

„A bizalom igénye elsősorban nem arról szól, hogy a másik fél megfelel-e az elvárásainknak vagy sem, hanem hogy milyen ember válik belőlünk, ha képtelenek vagyunk megbízni másokban. A bizalom csodás érzés, hiszen szoros kapcsolatban áll a szeretettel és a biztonsággal, úgyhogy ostobaság lenne megtagadnunk önmagunktól.”
Richard Templar

Ha Te is szeretnél egyenes, őszinte kiszolgálással, XXI. századi csúcstechnológiás vizsgálattal és olyan optikai szakértők gondoskodásával szemüveget készíttetni, akik vállalják munkájukért a felelősséget, jelentkezz be a ZEISS Vision Center Taupert Szemvizsgálatára!

Bejelentkezem

 

Ha pedig többet szeretnél megtudni a szemüvegességről, annak buktatóiról és felemelő lehetőségeiről, rendeld meg Magyarország első szemüvegeseinek szóló könyvét!

Érdekel a könyv!

Látásjavító magazin

Ha hordom a szemüvegem, ellustul a szemem?

Ha hordom a szemüvegem, ellustul a szemem? Avagy a szemüvegtől romlik, vagy ha nem hordom, akkor romlik a szemem? Hogy is van ez?   Valós tapasztalat: Az amúgy szemüveg nélkül egészen jól elboldoguló ember, miután megkapja [...]

Segítség! Szemtengelyferdülésem van!

Segítség! Szemtengelyferdülésem van! Csináltunk egy röpke statisztikát. A 7 lépéses Taupert Szemvizsgálatra érkező ügyfelek mintegy 10%-a szemtengelyferdüléssel érkezik, és szemtengelyferdülés nélkül távozik. Na, azt ne hidd, hogy azért, mert mi ekkora mágusok vagyunk. Nem, nem azért. [...]

Vagyonokat érő szemüveg használati tippek

Vagyonokat érő szemüveghasználati tippek A szemüvegesek rémálma a szemüveg karcolódása, elvesztése, törése, hiszen egy igazán jó szemüveg ára egy átlagos magyar fizetésnek felel meg. Összegyűjtöttünk néhány pénztárca kímélő tippet, hogy szemüveged valóban hosszú időn keresztül életed [...]

Szemüveges tévhitek I.

Szemüveges tévhitek I. Karcmentesítő szemüveglencse, ami karcolódik Időről-időre csalódott szemüvegesek jönnek a következő panasszal: „Alig látok át a szemüvegemen, tiszta karc. Pedig a legjobb KARCMENTESÍTŐ bevonattal látták el.” Lehet, hogy eső után [...]

Mit tegyél, ha mégsem jó a szemüveged?

Mit tegyél, ha mégsem jó a szemüveged? A szemüvegviselés első napjaiban normális lehet egy kis diszkomfort érzés. De mit tegyél, ha ez nem múlik el? Honnan tudhatod, hogy nem-e a hibásan elkészített szemüveg okozza problémáidat? Mit tegyél ilyenkor? [...]

2020-10-05T12:03:48+02:00